En dag på jobbet.

Idag var det inte tänkt att jag skulle jobba men jag är så galet bra att jag blev kallad med kort varsel.
Det var snö och kallt och jag var bitter, med Bob i öronen gick det lite lättare.


Händelse 1:
När det är snö så är gamlingar ute och skottar bort den från sin tomt, samtalet som följer sker mellan mig och en tant.
Tant (T) -" Jasså, nu kommer posten!"
Jag (flx) - "Jamen visst!"
T - "Det blir ljusare nu när snön kommit."
flx - "Mmm."
T - "Men det blir väl svårt att cykla?"
flx - "Nej det är inga problem."
Säger jag helt inställd på att jag är bäst på att cykla. Två tramptag senare är jag skitnära på att ramla två gånger.
Men jag räddar de hela rätt så snyggt och forsätter som att ingenting har hänt.


Händelse 2:
Jag går ut från en innergård där grinden öppnas innåt, alltså mot mig.
Ung tjej runt 15 år till sin kompis: "Oj, akta så du inte öppnar grinden på gubben!"
Vafan! GUBBEN?
Jag delar post förövrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0